FAQ: Telefonsvarer
Opsætning af telefonsvarer
Telefonsvareren skal tilmeldes eller afmeldes inde på 'Mit Greentel'. Det koster ikke noget at være tilmeldt telefonsvareren.
Modtager du opkald, som går på telefonsvareren, betaler du alm. minuttakst eller anvender minutterne i din pakke. Modtager du opkald i udlandet på din telefonsvarer, bliver du takseret til den gældende udlands minuttakst.
Dit telefonsvarernummer er: 28 18 40 00
Opsætning af svartid
Du kan ændre svartid på din telefonsvarer i din telefon under viderestilling.
Efter at 3G netværket er lukket, kan man ikke længere benytte tastevalg på telefonen til det.
Kode
Hvis man vil sikre sig mod, at telefonsvareren ikke kan hackes og dermed aflyttes af andre anbefales det, at man vælger en personlig kode til sin telefonsvarer.
Du kan opsætte din personlige kode til telefonsvareren ved at ringe op til telefonsvareren og følge vejledningen.
Derudover skal man aktivere koden således, at man skal indtaste den, hver gang man vil aflytte sin telefonsvarer, også når man ringer fra sin egen mobil. Greentel har desuden en ekstra sikkerhed idet, at telefonsvareren automatisk spærres, hvis man taster en forkert kode tre gange.
Viderestillling af telefonsvarer
Det koster 48 øre/min. at få viderestillet sin telefonsvarer.
Du kan aktivere og deaktivere telefonsvareren i din telefonsvarer i din telefon under viderestilling, her kan du også ændre, hvis der skal viderestilles til et andet nummer end telefonsvareren.
Efter 3G netværket er lukket, kan man ikke længere benytte tastevalg på telefonen til at styre viderestillingen.
Det kan være en god idé at huske at deaktivere viderestillingerne til telefonsvareren, når du skal til udlandet, for at undgå højere regninger. Viderestillingen skal deaktiveres på dansk net.
Ønsker du helt at blive afmeldt telefonsvareren, så skal du også afmelde den inde på 'Mit Greentel'.