FAQ: Alarm opsætning

Hjælp til opstart af alarmer med Greentels simkort


Greentels simkort til alarmer og udstyr leveres uden pinkode og er aktiveret fra start, så de kan sættes direkte ind i alarmen/udstyret, når du modtager det med posten.
Simkortene kan anvendes i både 2G og 4G alarmer/udstyr.


Gode råd til fejlfinding i alarmer:

Der er intet netværk i alarmen/udstyret:

  • Tjek at strømmen til udstyret er slukket og back-up batteriet er fjernet. Indsæt derefter simkort og tænd for udstyret.
  • Er der stadig intet netværk, kan du hjælpe udstyret igang ved at sætte simkortet i en mobiltelefon. Sæt telefonens netværkstilstand til GSM/2G og foretag opkald fra telefonen. Derefter sættes simkortet tilbage i udstyret.
    Har du en iPhone, kan du ikke vælge 2G netværket i telefonen. Da kan du kontakte os på mail: support@greentel.dk, og vi sender et nyt simkort, der er startet op på 2G netværket.

Data/GPRS virker ikke i alarmen:

  • Tjek at internet APN'en står til: websp
  • Hvis der er mulighed for at tilvælge ”Roaming” i udstyret, så skal det aktiveres. Det betyder, at udstyret må tilgå vores netværk. Det koster ikke ekstra.

Udstyret er i udlandet og kan ikke finde netværk:

  • Tjek at du har valgt et abonnement, der kan bruges udenfor Danmark. Kontakt kundeservice for hjælp.

Alarmen afsender ikke SMS:

  • Prøv at sætte 0045 foran dit mobilnummer i alarmen

Særlige tips til følgende alarmsystemer:

  • iConnect: Simkortet skal startes op i en telefon på 2G/GSM netværket for at alarmen finder netværk. Lav et opkald og sæt simkortet tilbage i alarmen.

  • AlphaVision ML: Hvis alarmen ikke finder netværk, skal der en software opdatering til for, at det virker.

  • Power Master 30: Roaming skal aktiveres i alarmen. Det betyder ikke det koster ekstra, bare at alarmen må tilgå andre netværk end dem, der er programmeret i alarmen.

  • Ajax: Fjern strømmen til alarmen og fjern back up batteriet. Sæt derefter simkortet i og start alarmen op. Nu starter opsætningen af alarmen helt automatisk. Det er svært at fjerne Back up batteriet, man kan I stedet sætte simkortet i alarmen og tænde alarmen. Sæt internet kabel i alarmen, så der er Wi-Fi forbindelse, nu kan man via App'en ændre APN til websp, så alarmen sættes korrekt op. Internetkablet kan nu fjernes og den vil virke.

  • Ajax Hub2: Ændre APN indstillingerne: Åben appen - Find QR-kode symbolet - Scan QR-koden bag på Hub’en - Nu lyser logoet hvidt - Inde i appen, vælg den valgte enhed - Gå til indstillinger i højre hjørne - Vælg simkort 1 el. 2 - Ændre APN til websp - Nu virker alarmen og lyser hvid.

  • Texecom Premium Elite: Fjern back up batteri og strøm fra alarmen, isæt simkortet og tænd for alarmen. Hvis det ikke virker skal simkortet startes op på 2G i en telefon, hvor der laves et opkald fra telefonen på GSM/2G netværket.

  • Panasonic Varmepumpe: Send sms til nummeret i varmepumpen: PROG 1234 NACO:&45 (der skal ikke være 0 som i manualen). Vent 1 minut på confirm SMS kommer retur. PROG 1234 TEL1:xxxxxxxx (indtastnummer uden 45 foran). Vent 1 minut på at confirm sms kommer retur. Test, at det virker: PROG 1234 HEAT:0

Vi har ikke kendskab til, at noget udstyr ikke virker med vores simkort, så oplever du problemer, må du endelig kontakte kundeservice, så vi kan hjælpe dig i gang.

Se her for hjælp til opsætning af vildtkamera