Luk

Login på min side

Luk

FAQ: Alarm opsætning

Hjælp til opstart af alarmer med Greentels simkort


Greentels simkort til alarmer og udstyr leveres uden pinkode og er aktiveret fra start, så de kan sættes direkte ind i alarmen/udstyret, når du modtager det med posten.
Simkortene kan anvendes i både 2G, 3G og 4G alarmer/udstyr.


Gode råd til fejlfinding i alarmer:

Der er intet netværk i alarmen/udstyret:

  • Tjek at strømmen til udstyret er slukket og back-up batteriet er fjernet. Indsæt derefter simkort og tænd for udstyret.
  • Er der stadig ingen netværk, kan du hjælpe udstyret igang ved at sætte simkortet i en telefon. Sæt telefonens netværkstilstand til GSM/2G og foretag opkald fra telefonen. Derefter sættes simkortet tilbage i udstyret.
    Har du en iPhone, kan du ikke vælge 2G netværket i telefonen. Da kan du kontakte os på mail: support@greentel.dk, og vi sender et nyt simkort, der er startet op på 2G netværket.

Data/GPRS virker ikke i alarmen:

  • Tjek at internet APN'en skal stå til: websp
  • Hvis der er mulighed for at tilvælge ”Roaming” i udstyret, så skal det aktiveres. Det betyder, at udstyret må tilgå vores netværk. Det koster ikke ekstra.

Udstyret er i udlandet og kan ikke finde netværk:

  • Tjek at du har valgt et abonnement, der kan bruges udenfor Danmark. Kontakt kundeservice for hjælp.

Særlige tips til følgende alarmsystemer:

  • iConnect: Simkortet skal startes op i en telefon på 2G/GSM netværket for at alarmen finder netværk. Lav et opkald og sæt simkortet tilbage i alarmen.
  • AlphaVision ML: Hvis alarmen ikke finder netværk, skal der en software opdatering til for, at det virker.
  • Power Master 30: Roaming skal aktiveres i alarmen. Det betyder ikke det koster ekstra, bare at alarmen må tilgå andre netværk end dem, der er programmeret i alarmen.
  • Ajax: Fjern strømmen til alarmen og fjern back up batteriet. Sæt derefter simkortet i og start alarmen op. Nu starter opsætningen af alarmen helt automatisk.

Vi har ikke kendskab til, at noget udstyr ikke virker med vores simkort, så oplever du problemer, må du endelig kontakte kundeservice, så vi kan hjælpe dig i gang.

 

Se her for hjælp til opsætning af viltkamera